- A cégvezető naprakész információval rendelkezzen
A vállalkozás meghatározó alakja a cégvezető, aki egyben tulajdonosa is lehet a cégnek. A cég megfelelő irányításához át kell látnia a cég összes területét, amely lehet nagy vagy kicsi, de mindenképpen szerteágazó. A cégvezető kezébe összpontosulnak a pénzügyi, a termelési, beszerzési, értékesítési és humánerőforrás stratégiák. A jó döntéseket csak kizárólag megfelelő információ birtokában lehet meghozni.
A zökkenőmentes vállalati koordinációhoz napi szinten fejben kellene tartani az éppen aktuális kisebb-nagyobb teendőket, az aktuális és a jövőben várható cahsflow alakulását, a termékfogyásokat, beszerzési igényeket.. stb.. Mindezt egy jó vállalatirányítási rendszer hatékonyan tudja támogatni, amelyre biztonsággal támaszkodhat a cégvezető.
A cégvezető legfontosabb feladata a vállalatirányítás.
- A folyamatok kezelése egy egységben
Leggyorsabban úgy lehet egy vállalkozás működését optimalizálni, ha a vállalatirányítási rendszer segítségével a folyamatok, feladatok felülről irányíthatók és ellenőrizhetők.
A redundás (ismétlődő, felesleges) adatbevitel, az adatok keresgélése sok hiba lehetőséget rejtenek magukban és felesleges időt emésztenek fel. A készletgazdálkodás, ajánlatkészítés, rendeléskezelés, beszerzés, számlázás, könyvelés mind a vállalatirányítás részét képezik méghozzá integráltan. Az integráltság azt jelenti például, hogy a rendelés teljesítéséből rögtön megtörténik a készletről történő kiadás, számlázás és ennek a számlának a könyvelése, amely megjelenik a pénzügyben és a főkönyvben is. Természetesen mindez paraméterezhető, ezért, ha a vállalat folyamatai másképpen kívánják meg az ügymenet kezelését, akkor az történehet másképpen is, ez csak egy példa volt az „integrált” szó megértéséhez.
- Az információ nem az egyének fejében elszigetelten van
Egy cégnél, ha már két ember dolgozik, akkor is két ember fejében más-más információ van a működéssel kapcsolatban, ez csak hatványozódik több munkatárs esetén.
Ahhoz, hogy a vállalkozása gördülékenyen működjön elengedhetetlen feltétel az információk megfelelő rendezése és központi tárolása.
A vállalatirányítási rendszer segít abban, hogy különböző hiányzások esetén, szabadság, betegség, kilépés ne okozzon gondot. Sokkal könnyebb a helyettesítés, az utánpótlás.
- Hibázás lehetőségének csökkentése
A vállalatirányítási rendszer mély integrációja csökkenti a hibázási lehetőséget, mert az adatokat csak egyszer lehet bevinni, illetve a különböző kimutatások rámutatnak az esetleges hibákra, összefüggésekre. A vállalkozásunk belső működésének ismeretében sokkal könnyebben meglátjuk azokat a hibákat is, amelyek az esetleges fejlődésünk gátját képezik.
Versenyképesség egyik legfontosabb pillére, hogy a fellépő problémákra gyorsan tudjunk reagálni és kiküszöbölni.
- Vállalkozás erősségének felfedezése
A rendszerben található adatokból már könnyedén lehet jó elemzéseket végezni, akár vállalkozására egyedileg testre szabva, így az erősségek is könnyedén felfedezhetőek, azaz megvilágítást nyer, hogy mire érdemes teljes energiával koncentrálni.
Természetesen a gyengeségek is így előjönnek, esetleg kiderül, hogy vannak termékek, szolgáltatások, amelyekkel nem érdemes foglalkozni.
Hiányosságok feltárásával pedig új kihívásokat lehet magunk elé támasztani, amellyel akár a szakterületünkön piacvezetővé is válhatunk.
A vállalati információs rendszerek serkentik a fejlődést.
- Vállalatirányítási rendszernek helye van-e kis cégeknél?
Az elmúlt években már elmozdult az a népítélet, hogy a vállalatirányítási rendszer csak nagy, multi cégek alkalmazhatnak.
Ennek több oka van, de főképpen, azért is változott, mert már a vállalatirányítási rendszerek kis cégek számára is elérhető áron megszerezhetők, valamint a versenyképesség megtartásában a kis cégek ugyanolyan érdekeltek, mint a nagyok. Kisebb cégeknél ugyanúgy felmerülnek a munkafolyamatokkal kapcsolatos problémák, mint a nagyoknál és ugyanúgy megfelelő információ alapján tud a vezető döntést hozni.
A rugalmasság a kis cégek életét is megmenthetik, ehhez pedig egy vállalatirányítási rendszer napjainkban már szinte elengedhetetlen.
Találkoztunk jól működő kis cégekkel, akik pont a vállalatirányítási rendszer hiánya miatt nem voltak képesek növekedni, nem tudták a piaci sikerüket csúcsra vinni.
Amíg egy-egy feladattal kapcsolatban csak egy ember fejében van meg minden, addig az egy szűk keresztmetszet a vállalat életében, mert az a folyamat egy embertől függ.
Sok igazán jó vezető van hazánkban, akik felismerték, hogy ez egy igen komoly korlát és mi pont abban segítünk, hogy a kis cégek is meg tudják ugorni ezt és ne legyen többé akadály a növekedésének az információ.