Ezeket a törzsadatokat használja egy raktáros, egy értékesítő és a pénzügyes kolléga egyaránt a munkája során, így elkerülhetőek a felesleges adatbevitel, a redundancia. Időt spórolhatunk meg és a hibázási lehetőséget csökkentjük.
A törzsadatok felvitelére és módosítására külön jogosultságok oszthatunk, hogy azt bárki ne módosíthassa, hiszen az egész rendszerre hatással van.
Ez a beállítás jelenít meg a saját cég adatokat a bizonylatokon, kigyűjtéseken és egyéb nyomtatásokon.
Megadható:
A vállalatirányítási rendszer koncepciója szerint az adóév az alapja minden feldolgozásnak, rögzítésnek. A legtöbb adat, a számlatömbök, különböző pénzügyi analitikák, állományok, iktatások mindig adóévhez kötődnek.
A menüpontban definiálhatók a cégben használni kívánt ÁFA kulcsok, melyek adóév független törzsadatok
Név: Szabadon választott megnevezés, ami utal az áfakulcs alkalmazására.
Rövid név: Ami kiválasztáskor segítségül szolgál, valamint megjelenik a számlán és az analitikákban.
Kulcs: A kulcs mezőbe azt a százalékot kell feltüntetni, amivel a vevő vagy a szállító vonatkozásában a fizetendő összeget tekintve számolni kell.
Bevallási kulcs: A megnevezés előtti pipát akkor kell megjelölni, ha az áfa kulcs hatása nem növeli az adóalaphoz képest a vevő által fizetendő, illetve a szállító részére fizetendő összeget, de az ÁFA bevalláshoz hozzátartozik.
Érvényesség kezdete: A mezőbe azt a dátumot kell írni, amióta az adott ÁFA kulcs alkalmazható.
Érvényesség vége: A mezőbe az ÁFA kulcs alkalmazhatóságának utolsó időpontját kell írni, ha az meghatározható.
Pénztárgép áfakör: Itt adhatjuk meg, hogy pénztárgépes értékesítés esetén mely áfaregiszter tartozik az áfakulcshoz.
MOSZR kapcsolat / Típus és Kód: Az Online Számla Rendszer adatszolgáltatásának 3.0-ás verziója kötelezővé teszi a használt ÁFA kulcsok típusba sorolását és szükség esetén még egy külön kóddal való jelölését is.
Minden adóévben az ÁFA bevalláshoz szükséges módon rögzíteni kell az aktuális adóévben a vállalkozás által alkalmazásra kerülő ÁFA típusokat.
Megnevezés: Az ÁFA típus kiválasztása később a név alapján történik, ezért a név egyértelműen meg kell, hogy határozza.
Érvényesség: Kötelező adat az ÁFA típus érvényességének kezdete.
Felhasználási terület: Meg kell határozni a vállalatirányítási rendszerben, hogy az ÁFA típus belföldi, EU tagállami, vagy egyéb EU-n kívüli kereskedelmi tranzakcióhoz kapcsolható.
Az Alapértelmezett ÁFA kulcs: célszerű ahhoz a megjelölt felhasználási területhez kiválasztani a leggyakrabban előforduló ÁFA kulcsot.
Fizetendő, Visszaigényelhető: Az ÁFA típus lehet a vállalkozás által fizetendő, (általában a kimenő számlákon számlázott ÁFA) és lehet visszaigényelhető, (általában a bejövő számlák alapján fizetendő ÁFA), de lehet egyszerre fizetendő is és visszaigényelhető is (általában a fordított áfás belföldi és az EU-ból érkezett számlák alapján).
Halasztott igénylés: Akkor kell bejelölni, amikor az ÁFA Visszaigényelhető része csak akkor visszaigényelhető, ha kifizettük a számlát teljes mértékben.
ÁFA Főkönyvi számla: Úgy a Fizetendő, mint a Visszaigényelhető főkönyvi számla mezőkbe az ÁFA értékek könyveléshez adható meg a főkönyvi számlaszám.
Átvezetési számla: Akkor használja a vállalatirányítási rendszer, ha az aktuális adóévnél jelölve van az “Időszakon kívüli ÁFA átvezetés” opció, vagy visszaigényelhető ÁFA típus esetén a “Halasztott igénylés” jelölve van.
Fizetendő és Visszaigényelhető (%) százalék mezőkbe csak akkor kell a 100,00-tól eltérő adatot rögzíteni, ha a számítható áfatartalomnak csak egy része visszaigényelhető, illetve fizetendő.
Tételsorral megegyező kontírozás: Alapállapotban a mező bejelölt állapotban van. Ha a Fizetendő és Visszaigényelhető (%) százalék adat valamelyik oldalon 100%-nál kisebb, és megtörténik a mező kijelöltségének megszüntetése, akkor a Nem fizetendő, Nem visszaigényelhető fkv. számla mezőből a megfelelőbe lehetőség van egy főkönyvi számlaszámot megadni (gyűjtővel), a 100%-tól eltérő értékhányad egy külön meghatározott számlaszámra könyveléséhez, egyébként a különbözet a tételsorral megegyező főkönyvi számlaszámra könyvelődik.
A felirat alatt ÁFA kulcsonként kiválasztható, hogy az ÁFA típus és kulcs alapján gyűjtött adat az aktuális ÁFA bevallás melyik sorába kerüljön.
Az értékesítés során alkalmazható árformákat rögzíthetünk a vállalatirányítási rendszerben. Az adatbázis létrehozásakor a vállalatirányítási rendszer automatikusan létrehoz három árformát (Listaár, Kedvezményes ár, Nagyker ár), amelyek megnevezése megváltoztatható. Természetesen korlátlan számú további árforma is rögzíthető.
A menüpontban lehet felvenni a felhasználó cég számláit, módosítani a meglévők beállításait.
Lehetőség van napi deviza árfolyamok kézi rögzítésére és/vagy az MNB árfolyamainak letöltésére (az aktív devizák esetén) az gombra kattintva.
Hasonlóan az Árformához, a Törzsadatok/Fizetési módok menüpont hatására megnyíló ablakba az adatbázis létrehozásakor a program automatikusan létrehoz fizetési módokat, a 8 napos átutalást alapértelmezettnek jelölve, de természetesen szabadon, tetszőleges számú fizetési mód felvehető a programban. A vállalatirányítási rendszer által generált fizetési módok is módosíthatóak mindaddig, amíg az felhasználásra nem került egy bizonylaton.
A CobraConto.Net vállalatirányítási rendszer alapértelmezetten nem tartalmaz számlatükröt, azt a bevezetés során a felhasználók egy egyszerű importtal vagy a konzulens segítségével tölthetik be a szoftver adatbázisába, így megadva a teljes testreszabhatóságot.
Feltöltés után a Törzsadatok / Cég / Főkönyvi számlák menüpont alatt kezelhetjük az elsődleges vagy párhuzamos könyvelési rétegbe tartozó főkönyvi számlaszámokat.
A főkönyvi számlák hierarchiáját a Szülő számlaszám adat megadásával építhetjük ki.
Nem könyvelhető beállítás megadása esetén értelemszerűen nem engedjük, hogy kontírozás során könyvelhessek a felhasználók az adott számlaszámra.
A Kötelező gyűjtő bejelölése esetén a számlaszámra nem enged rögzíteni könyvelést gyűjtő nélkül a rendszer.
A CobraConto.Net rendszer nem csak egy főkönyvi számlarendet képes kezelni, hanem az IFRS modul megvásárlása után egy párhuzamosat is.
A párhuzamos réteg számlaszámai az elsődleges réteg számláival össze vannak kötve (mapping), a kapcsolat 1 elsődleges számlaszám – több párhuzamos számlaszám lehet.
Ezt az összerendelés az elsődleges rétegbeli számlaszám Párhuzamos számlaszám mezőjébe beírt párhuzamos rétegbeli számlaszám megadásával végezzük el:
A gyűjtők (elemzési dimenziók) fogalma és használata a teljes CobraConto.Net vállalatirányítási rendszeren keresztülvonul: megadhatók mint bizonylatfej és -tétel adatok egyaránt. Az analitikákban megadott gyűjtőzések paraméterezés szerint megjelennek a főkönyvben is, és az ún. gyűjtőkartonokon lekérdezhetők.
Segítségükkel az analitikus/szintetikus listák, lekérdezések eredménye pontosítható (szűrhető), rugalmasan kialakíthatóak költséghely/költségviselő, részleg- és munkaszám, értékesítők, ügynökök, vagy bármi egyéb dimenziókba sorolt későbbi adat elemzésének céljából. Az egyszerűbb rendszerekkel ellentétben a CobraConto.Net vállalatirányítási rendszerben korlátlan számban rendelhetünk gyűjtőket egy adathoz.
A CobraConto.Net rendszerben nyomtatásra kerülő minden bizonylathoz lehetőség van olyan bizonylat jellemzők alkalmazására, ami a bizonylathoz tartozó egyedi adat, vagy a bizonylat osztályozására, csoportosítására alkalmazható adat, ami a bizonylatra nyomtatható is, de alkalmazható úgy is, hogy csak a CobraConto.Net vállalatirányítási rendszeren belül tárolja a program bizonylat adataihoz, melyeket a kereső ablakokban vagy az egyedi lekérdezésekben felhasználhatunk szűrési opcióként.
A jellemzők szabadon definiálhatók és tetszőleges számban felvehetők, meghatározhatók és azokra lekérdezések készíthetők, ezzel a vállalatirányítási rendszer egy olyan eszközt ad a felhasználó kezébe, amely számos analitikát, kimutatást eredményezhet tetszőlegesen, felhasználói igényre szabva.
A Késedelmi kamat felszámítása funkció használatának előfeltétele a késedelmi kamatlábak rögzítése
Tudjuk, hogy nem egyszerű döntés előtt áll, ezért mindenképpen azt javasoljuk, hogy egy kötetlen telefonos egyeztetés során beszéljük át, pontosan milyen vállalatirányítási, ügyviteli, stb. feladatokra keres profi megoldást. Ez nem kötelezi semmire, de segít Önnek, hogy valós igényei és lehetőségei tisztábban megfogalmazódjanak. 35 év szoftverfejlesztői tapasztalatával állunk rendelkezésére, keressen bennünket bátran, megoldjuk a problémáját!
A CobraConto.Net vállalatirányítási rendszer kis- és középvállalkozásoknak készült. A rendszer modulokból áll, amelyet tetszés szerint választhat, attól függően, hogy a vállalkozásában mely területre keres hatékony támogató megoldást.
Az alábbiakban felsorakoztatott modulokon kívül kérhet egyedi fejlesztést is, amely segítségével, akár egyedi beviteli felületet, vagy funkciót is megvalósítunk Ön számára.
Tetszőleges számú telephely, kapcsolattartó, kommunikációs csatorna. pü.i adatok, kategória besorolások.
Tetszőleges árforma, szerződéses, akciós, beszerzési ár, cikkszámok, egyedi azonosító/SARZS
Az egymással kapcsolatban álló modulok együttműködését központilag beállított alapadatok biztosítják
NAV Online feladás, számlaláncolat kezelés, gyűjtőszámla, ütemezett számlázás, módosító okirat, távszámla
Elindítottuk a távnyomtatás szolgáltatásunkat, amelyet elsőként a számlák küldésére vezettünk be.
Az ügyviteli rendszerünk illesztése a SAM4S NR-440-es elektronikus kasszához. A pénztárgép ad és kér információt
Webshop számlázó bővítmény.
Gyűjtőzés (pl.munkaszám), kompenzáció, bekérő, kintlévőség kezelés, bankgarancia, pénztár, banki feldolgozás, feladás
Nyilvántarthatja a Jóteljesítési garanciákat és Garanciális visszatartásokat.
Hogy csak azok a szállítói számlák kerüljenek befogadásra és utalásra, melyek a kötelező ellenőrzéseken már átestek!
A pénzügy online kimutatása, a kikontírozott adatok kimutatásai számlaszámokra, partnerekre és gyűjtőkre
Tárgyi eszközök egyenkénti, vagy csoportosan történő rögzítését. 3 különböző amortizációs érték
Számviteli mérleg, eredmény-kimutatás
Készletgazdálokdás, SARZS és egyedi azonosítók, intrastat, EKÁER , szállítólevél
Az EKÁER rendszerrel való kapcsolat kezelését a CobraConto.Net vállalatirányítási rendszerben külön modul támogatja.
Egyszerűen vezethetők ki készletről a felhasznált alapanyagok és vételezhetők be a kész-, ill. melléktermékek.
Az ajánlattól a megrendelésig segíti az értékesítő munkáját abban, hogy hatékonyan kezelje az ügyfeleit
Mit, mikor, kitől és mennyiért szereztek be... Megrendeléstől a készletrevételezésig
Segítségével a CobraConto.Net vállalatirányítási rendszer könnyedén összeköthetővé válik külső rendszerekkel.
Minden ügyfél információ megtalálható és azonnal elérhető
Szerviz és egyéb tevékenységek dokumentálására, az ügyfelek eszközeinek nyilvántartására, illetve számlázás indítása.
Ügyek, kommunikációk rögzítésére, feladatok felvétele bárhol a rendszerben, így nem a munkatársak fejében van
Dokumentumok, számla érkeztetése, dokumentumok csatolása, számla jóváhagyási rendszer
Lehetőséget biztosít a szerződéskezelésre, dokumentumkezelésre
analitikus gyűjtőkódok (költséghely, költségviselő, projekt- és munkaszám) áttekintésre és cash-flow, Cash Forcast
SQL riportok segítségével egyedi információs igényeiket is támogathatják
Felvásárlási jegyek és őstermelők kezelése? Erre is van megoldásunk!
Lehetőséget biztosít a rendszeren belül küldendő bizonylatok, számlák, fizetési felszólítások, feladatokról e-mailek automatikus küldését.
A felhasználók tevékenységének riportolására
Adatkezelés a GDPR-nak megfelelően
A hitelkeret ellenőrző funkció
A Magyar Könyvvizsgálói Kamara specifikációja alapján
Automatikus fizetési felszólítás, egyenlegközlők kiküldésé, kintlévőségek kezelése
A partnernél beállított hitelkeretet figyeli a rendszer